بهبود کیفیت خواب با مکمل ها و موادغذایی

   44768

دكتر آيدا سفيدانی فروغ، دانشجو ی پی اچ دی کلینیکال فارماسی و عضو هیئت آکادمیک دانشكده سلامت، دانشگاه تكنولوژی كوئينزلند، استراليا


كلسيم با كمک به برداشت و مصرف تريپتوفان توسط مغز، ساخت ملاتونين را تسهيل می كند. ملاتونين تركيب القاء كننده خواب می باشد. شير حاوی هر دو اين مواد (تريپتوفان و كلسيم) می باشد. علاوه بر این، مصرف شیر با میزان ملاتونین و کلسیم بالا هنگام شب باعث  بهبود خواب در مطالعات حیوانی شده است. موادغذایی  که خواب را در انسان بهبود می بخشند عبارتند از: غذاهای فراسودمند، شامل: پودر علف جو، غلات کامل، گیاه جینسینگ، گیاه ماکا (جینسینگ پرویی)، یک نوع قارچ چینی (قارچ لینگژی)، پودر مارچوبه، کاهو، گیلاس، کیوی، گردو و شیر. شایان ذکر است که پودر علف جو با میزان GABA، کلسیم و پتاسیم بالاتر ایده آل ترین غذای فراسودمند برای بهبود خواب می باشد.


نظر شما